Direktlänk till inlägg 22 juni 2013

Glad Midsommar

Av Linn Larsson - 22 juni 2013 21:06

Idag är en seg dag. Igår var det fullt firande från morgon till kväll och hundarna var självklart med på allt!


Vi började dagen med en lång promenad i skogen och plockade blommor att sätta på frukostbordet, så vackert!

Efter att vi alla stylat till oss lite var det dags för sill lunch och hundarna fick isglass. Fryst avkok med lite köttbitar i. Det var mums fillibabba.


Vi tog oss sen ut i skogen igen för att hitta en lämplig midsommarstång. Bobo var super duktig fast vi hade en ny hund med oss. Han är nyfiken men lyssnar och går fint bredvid mig. När han tillslut inte alls brydde sig om henne så fick han hälsa och var bra sugen på att leka, men de ville inte släppa sin hund eftersom det är en jakthund så de fick busa till inte i kopplet bara - super skoj!


Hundarna var med och drog i pinnar och kvistar när vi försökte få ihop en midsommar stång. Tillslut blev den klar och vi dansade små grodorna :) Bobo hängde med några varv.


Senare var det lekdags, men hundarna var rätt trötta och gjorde bara några tappra försök att vara med på lekarna. Vid middagen dregglade de med långa tungor, vi somnade alla i rätt bra tid. Trötta och glada!


Imorse tog vi en tur på 1 mil i skogen. Bobo fick gå med lång lina till en början för att jag skulle träna inkallning. Han skötte sig fint så den fick åka av och han var som en ko på grönbete när han sprang fritt i skogen, så lycklig. Han måste ha sprungit minst 1,5 mil....Pixie sprang nog 3mil...galna lilla hund :)


Idag har vi jobbat vidare med uppletande, han är grym, hittar gosedjuret varje gång och har verkligen slagit på nosen :)


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn Larsson - 10 juli 2013 20:06

Så himla tomt det blev här hemma. Bobo var en frisk fläkt som jag blev riktigt glad av. Men efter några dagar hos ägarna så är jag glad och nöjd över hur bra allt gått. Några av målen var att Bobo skulle kunna passera joggare, cyklister och andra hu...

Av Linn Larsson - 5 juli 2013 10:29

Bobo och jag har nu anlänt den stora staden för lite extra träning innan vi åker till ägarna som bor utomlands. Sitter just nu och njuter på en uteservering. Bobo får mycket störning här, fåglar, människor och mat :) Han sköter sig väldigt fint...

Av Linn Larsson - 25 juni 2013 22:58


Idag har vi hängt vid vattnet. Skönt att svalka sig för oss alla! Bobo älskar att bada med de andra hundarna men simmar inte. Jag ska försöka hoppa i vattnet själv och hålla honom under magen för att få honom att inse att det går att simma. Men vi...

Av Linn Larsson - 24 juni 2013 20:51

Igår var vi ute och fiskade och hade med endast Bobo. Jag vill ha honom utanför flocken för att se att han är följsam och uppmärksam då med. Det gick bra och var så spännande när fiskarna hoppade i vattnet ;) Bobo var nyfiken på det runt om, men hö...

Av Linn Larsson - 19 juni 2013 22:05

Igår råkade jag skriva om Bobo på Simbas blogg....blev lite förvirrat .   Så här skrev jag iaf. Idag har Bobo och jag lekt agility! Han är riktigt taggad och hoppar med full fart :) Fick bra stadga träning när han skulle sitta och vänta tills j...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards