Direktlänk till inlägg 10 juli 2013

Nu är Bobo inkörd med ägaren

Av Linn Larsson - 10 juli 2013 20:06

Så himla tomt det blev här hemma. Bobo var en frisk fläkt som jag blev riktigt glad av. Men efter några dagar hos ägarna så är jag glad och nöjd över hur bra allt gått.
Några av målen var att Bobo skulle kunna passera joggare, cyklister och andra hundar utan problem. Det har gått riktigt bra, har har tom kunnat gå lös förbi.
Att han skulle följa med på ridturer utan att hoppa på hästen och kunna ligga still när matte fixar med hästarna var också mål vi hade. Det fick vi träna hemma hos ägarna eftersom jag inte har någon häst hör att träna på. Eftersom jag lagt en stabil grundlydnad och följsamhet så gick det väldigt bra med hästtränigen. Bobo gick bredvid hästen och lyssnade på matte som red. Men det krävs lite mer träning av dem hemma för att det ska bli klockrent. Bobo hittade iaf inte på några dumheter eller stack iväg :) han följde fint men var lite avvaktande mot att gå för nära hästen. När hon borstade och fixade var Bobo duktig och låg en bit bort och titta nyfiket på.
I allmänhet skulle Bobo bli en lydigare hund och det har han blivit. Ägarna var nöjda och det är det viktigaste.
Jag hade några helt underbara dagar hemma hos dem. Oftast bor jag inte hos hundägaren när vi kör in hunden med dem, men nu bjöd de in mig. God mat, skratt och trevliga pratstunder blev det. Jag saknade dem redan när jag var på väg hem. Jag hoppas vi kan ses snart igen!

Här är lite bilder från dagarna.

[Bild]

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn Larsson - 5 juli 2013 10:29

Bobo och jag har nu anlänt den stora staden för lite extra träning innan vi åker till ägarna som bor utomlands. Sitter just nu och njuter på en uteservering. Bobo får mycket störning här, fåglar, människor och mat :) Han sköter sig väldigt fint...

Av Linn Larsson - 25 juni 2013 22:58


Idag har vi hängt vid vattnet. Skönt att svalka sig för oss alla! Bobo älskar att bada med de andra hundarna men simmar inte. Jag ska försöka hoppa i vattnet själv och hålla honom under magen för att få honom att inse att det går att simma. Men vi...

Av Linn Larsson - 24 juni 2013 20:51

Igår var vi ute och fiskade och hade med endast Bobo. Jag vill ha honom utanför flocken för att se att han är följsam och uppmärksam då med. Det gick bra och var så spännande när fiskarna hoppade i vattnet ;) Bobo var nyfiken på det runt om, men hö...

Av Linn Larsson - 22 juni 2013 21:06


Idag är en seg dag. Igår var det fullt firande från morgon till kväll och hundarna var självklart med på allt!   Vi började dagen med en lång promenad i skogen och plockade blommor att sätta på frukostbordet, så vackert! Efter att vi alla styla...

Av Linn Larsson - 19 juni 2013 22:05

Igår råkade jag skriva om Bobo på Simbas blogg....blev lite förvirrat .   Så här skrev jag iaf. Idag har Bobo och jag lekt agility! Han är riktigt taggad och hoppar med full fart :) Fick bra stadga träning när han skulle sitta och vänta tills j...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards