Alla inlägg den 15 juni 2013

Av Linn Larsson - 15 juni 2013 00:20

Bobo följer så himla fint vid sidan nu så jag ger avancerat träningen och låtit honom gå på längre koppel och i lina på promenaden.
OBS! När jag går ut så är Bobo alltid bredvid eller lite bakom mig. Det är viktigt att promenaden börjar lugnt redan inne i huset.

Jag testade detta först bara genom att länga ut kopplet. Men han var inte alls lika uppmärksam då. Han var tom lite svår att få kontakt med.
För att bryta hans tanke och kunna fokusera på rätt beteenden så satte jag på Bobo ett fjärrstyrt spray halsband.
Vi gick som vanligt och när han är på väg att springa fram mot en joggare så bröt jag tanken, innan beteendet kom. Han blev mkt snopen och funderade på vad som hände. Då kunde jag lätt få kontakt med honom och belönade. Favvo godiset är förtillfället skinkost på tub som han kan slicka i sig!

Jag har fortsatt träna på samma sätt idag, fungerar precis som jag vill :)

Jag har inte kunnat ta några bilder, ska försöka göra det.

Trevlig helg!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards