Alla inlägg under juni 2013

Av Linn Larsson - 10 juni 2013 00:17

Berikning är en av de viktigaste sakerna i hundens liv, trots det vet så få hundägare om det och hur de ska berika just sin hund.

Jag ska skriva mer om det imorgon och hur jag berikar Bobo.

Idag tog vi långa backen igen - underbart!

Av Linn Larsson - 8 juni 2013 23:29

Stäva högt och nå dina mål, ge aldrig upp!
Det är något som speglar mig som person i allra högsta grad. Det finns inget (inom rimliga gränser ;) ) som är omöjligt!

Bobo har gjort stora framsteg under träningen.
- Går fint i koppel för det mesta, med jämna mellanrum måste jag påminna honom.
- passerar joggare och cyklister utan att hoppa på dem.
- kan hälsa fint, hoppar ibland men det är stor skillnad mot när jag fick honom.
- kan några trix: slalom mellan benen och sitta fint. Vi kämpar på med att fånga godis i luften, han hinner ibland :)
- kan vara lugn runt andra okända hundar utan att få hälsa på dem.
- passera okända hundar på promenad, ibland måste jag påminna honom om att gå vid mig.
- kan umgås med och hälsa på barn utan att bli "galen" ( busig är bättre ord ;) ) och han juckar inte på dem.
- spåra i skog och mark är han grym på!
- komma på inkallning trots att det är hundar och människor runt oss. Jag har dock inte jobbat bland okända hundar och människor, det ska vi öva nästa vecka!

Det är en del finlir kvar, men han är trots bara unghund fina fina Bobo <3

Av Linn Larsson - 2 juni 2013 23:47

Vi har gjort massa roliga saker sista veckan.
Var och hälsade på en kompis som har en working Kelpiehane. Det gick bra! De fick vara ute tillsammans med skulle vara på sin sida.

Varit ute i skärgården, åkt kommunala färdmedel, tränat trix och balans. Agerat störning för andra hundar mm.

Jag träffade Bobos matte i två dagar förra veckan. Det gick väldigt bra för henne att gå med Bobo i koppel, möta cyklister, joggare och hundar. Bobo är intresserad men det ska han vara, speciellt led tanke på att han bara är 1 år. Vi besökte en hundrastgård med 25 andra hundar från ett dagis. Bobo är stabil och trygg i kommunikationen med andra hundar. Jag gick bryta honom ett par gånger når leken med en annan hane började bli dominant. Det funkade bra att bryta honom och få honom att leka led andra hundar istället.

Vi var på ett hundcafe där Bobo fick träna på att ligga still istället för att hälsa och leka led de andra hundarna som var där. Efter några påminnelser så låg han och vilade :)

Är är lite bilder :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards