Alla inlägg den 26 maj 2013

Av Linn Larsson - 26 maj 2013 22:39

Bobo är med mig på allt!
Han är väldigt duktig och träningen går bättre än jag kunde tro.

Han har varit med och tränat i vår tävlingsgrupp. Det blev svåra störningar med hundar som lekte och sprang fort. Vi trönade lite av varje, mest för att Bobo skulle få träningen med störningar: hoppa hinder, börja lite fotgående, läggande under gång, positioner och platsliggning.

Han är trots allt bara 1 år men kunde fokusera på uppgifterna jag gav honom utan större problem. Han blev intresserad nu och då av vad de andra gjorde.

Vi har gått i en större stad och min son har fått gå med honom. Det var inga större problem förutom att Bobo ville dra iväg några gånger. Då fick jag hjälpa till. Annars gick de tillsammans :)

Vi tränade i olika konstiga miljöer och situationer alt för att bygga upp förtroende och ett bra samspel.

Vi har tränat mycket mycket bland cyklister och joggare och den träningen har gått bäst. Han bryr sig inte längre.
Hundar är dock fortfarande intressant men han kan vara lugn och ta kontakt med mig när de är runt honom.

Ikväll gjorde han några försök att rida på mitt ena barn, men jag tror det berodde på överslagshandling. Han är troligtvis överstimulerad efter denna dag. Imorgon blir det lugnare om än träning hos vänner.

Kram och godnatt <3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards